Udgivelser

Forlaget Højskolerne udgiver en række sangbøger heriblandt Højskolesangbogen, Melodibogen, Sanghåndbogen, Korbogen og Højskolesangbogen for børn.

Højskolesangbogen

Den primære udgivelse er Højskolesangbogen, der også fås med stor skrift. Til Højskolesangbogen hører Melodibogen og Sanghåndbogen, hvor man kan læse baggrundshistorierne for alle Højskolesangbogens sange. Dertil kommer Korbogen, som indeholder korarrangementer af 50 sange fra Højskolesangbogen egnet til både klassiske og rytmiske kor på forskellige niveauer.

Højskolesangbogens 19. udgave

Melodibogen til Højskolesangbogen

Sanghåndbogen – historierne om sangene

Korbogen

En særlig højskolesangbog for børn

I 2018 udkom Højskolesangbogen for børn med 74 højskolesange, der egner sig til børn. Alle sangene har illustrationer af Zarah Juul.

Højskolesangbogen for børn

Akkompagnement til 200 populære højskolesange

I alt 200 sange fra Højskolesangbogen er indspillet som akkompagnement til fællessang. Alle sange er indspillet med forspil og det rigtige antal vers.

I første omgang blev 100 populære sange fra Højskolesangbogen indspillet, og i forbindelse med udgivelsen af 19. udgave af Højskolesangbogen har vi indspillet 100 nye sange.

Stream 100 sange via Spotify, iTunes m.fl.

Stream 100 nye sange via Spotify, iTunes m.fl.

Højskolesangbogen findes også som app

Højskolesangbogen som app

Syng, spis og snak

Det Danmark, der synger sammen, hører sammen. Syng, spis og snak er de frie skolers fællessangsprojekt.

Læs mere om Syng, spis og snak