Højskolesangbogen

19. udgave af Højskolesangbogen udkom i 2020. Med både tradition og fornyelse for øje er sangbogen blevet et kæmpe hit til fællessang i mange forskellige anledninger.

Den aktuelle udgave

Højskolesangbogens 19. udgave indeholder 601 sange. Den lille blå bog beskriver i både ord og musik dagligdagens små glæder og livets store store eksistentielle spørgsmål. Her står Grundtvig, Carl Nielsen og Thomas Laub side om side med Iben Krogsdal, Annika Aakjær og Sys Bjerre. Bliv klogere på bogen herunder.

19. udgave af Højskolesangbogen

Højskolesangbogens historie

Sangenes historie

Højskolesangbogen fortalt på 10 minutter

Alt hvad du skal vide om den Højskolesangbogens 19. udgave fortalt på 10 minutter af forlagsredaktør Rasmus Skov Borring.

Køb sangbogen

Højskolesangbogen kan fås hos de fleste boghandlere. Du kan også købe den i vores webshop, hvor den sælges med guldtryk og i stort format. Derudover kan du købe Melodibogen, Sanghåndbogen og Korbogen, der indeholder 50 korarrangementer af sange fra Højskolesangbogen.

Køb Højskolesangbogen i webshoppen

Hent billeder

Vi har taget en række billeder, som du frit kan bruge til at illustrere Højskolesangbogen.

Hent billeder i høj opløsning

Danmarks bedst sælgende bog

Højskolesangbogen i sit karakteristiske blå format bliver brugt over hele landet på skoler, højskoler, i forsamlingshuse og i hjemmene. Det er en af de bedst sælgende bøger i Danmark.

Højskolesangbogen er ikke alene, hvad man i forlagsbranchen kalder en bestseller, men også en steadyseller - altså en bog som år efter år bliver ved med at have høje salgstal.

Bjarke Larsen, redaktør på den danske bogbranches fagblad Bogmarkedet.