Højskolesangbogen for børn

Højskolesangbogen for børn udkom første gang i 2018. I 2023 er den udkommet i en ny, revideret udgave. Bogen indeholder 90 fællessange, der er nøje udvalgt og særligt velegnede til børn. De har alle unikke illustrationer af Zarah Juul. Alle melodier er indspillede og kan findes på diverse streamingtjenester.

Den nye udgave af Højskolesangbogen for børn indeholder i alt 90 både traditionelle og nyere sange. Det særlige ved Højskolesangbogen for børn er, at alle sangene er illustreret af Zarah Juul, der med sin lyriske streg giver sangene en ekstra dimension. Billedsiden åbner for et unikt møde i børnehøjde med noget af det dyrebareste i Danmark – den danske sangskat. Alle sangene er nøje udvalgt fra Højskolesangbogen.

Køb Højskolesangbogen for børn

Gør sangbogen personlig med et navn i guldtryk

Ligesom Højskolesangbogen kan Højskolesangbogen for børn købes med guldtryk, så den bliver helt personlig og unik.

Køb bogen med navn i guldtryk

Hent melodierne

Melodierne er indspillet som akkompagnement og kan søges frem i din musiktjeneste.

Find dem på Spotify, iTunes, Yousee, Google Play m.m.

Hvilke sange er med?

Der er udvalgt 90 sange til Højskolesangbogen for børn

Se listen over sangene i Højskolesangbogen for børn

Køb sangbogen

Køb Højskolesangbogen for børn i webshoppen. Gør bogen personlig og få et navn påtrykt i guld.

Køb i webshoppen

Hvordan er sangene valgt?

Alle 90 sange er udvalgt blandt de 601 sange, der er i Højskolesangbogens 19. udgave. Formålet med børneudgaven er at skabe en samling af essentielle sange fra de ypperste danske forfattere og komponister, der er særligt velegnede til børn. Det er sange, der kan skabe rum for samtaler mellem børn og voksne om livets store og små spørgsmål, ligesom de forskellige musikalske udtryk kan skabe grobund for udviklingen af børns glæde ved sang og musik fra en tidlig alder, når livstemaer som glæde, sorg, tro, håb, kærlighed, klima og menneskeliv bringes i spil.

Udvalget

Højskolesangbogen for børn er kurateret af Dy Plambeck, Marianne Søgaard og Rasmus Skov Borring.