Erik Sommer får prisen

Publiceret 28-04-2016

Han har skrevet "Du som har tændt millioner af stjerner" og med store undrende øjne går jeg" og nu har han fået en pris.

På højskolernes årsmøde fik komponist Erik Sommer overrakt Den folkelige sangs pris på 25.000 kr. for sit virke som en "folkelig og en trænet formidler, der passende kunne tituleres: Ambassadør for sang og sangglæde".

Erik Sommer er - hvis man ser bort fra Laub, Lindgren, Mortensen, Nielsen, Ring, Rung Weyse og Aagaard - den største leverandør af melodier til højskolesangbogens 18. udgave - og i antal på samme niveau som prisens første modtager, Benny Andersen.

Med store undrende øjne går jeg

Erik Sommer har 7 melodier med i Højskolesangbogen og han kvitterede for Den folkelige sangs pris ved bl.a. at spille nr. 122 for 200 velsyngende højskolefolk.

Har du en Erik Sommer favorit? Fx Med store undrende øjne går jeg. Erik Sommer har 7 melodier med i Højskolesangbogen og han kvitterede for Den Folkelige Sangs pris ved bl.a. at spille nr. 122 for 200 velsyngende højskolefolk.

Posted by Højskolesangbogen on Monday, 1 June 2015