Stream musikken til 100 sange

Publiceret 21-02-2018

Højskolesangbogens 100 indspillede akkompagnementsudgaver er nu tilgængelige via Højskolesangbogens app og på dine foretrukne musiktjenester som fx Spotify, iTunes, Yousee. Til foråret udkommer de på CD.

Find de 100 sange, hvor du streamer din musik

FFD har netop udgivet et helt nyt digitalt album med titlen: “100 sange fra Højskolesangbogen - akkompagnement til fællessang”.

Akkompagnement med forspil og alle vers

Indholdet repræsenterer de mest kendte og sungne sange i Højskolesangbogen, indspillet direkte som akkompagnement med forspil og alle vers. Indspilningerne er nyttige i fællessangssituationer, hvor der ikke er en pianist iblandt:

Hvis ikke der er en habil pianist til stede, vælger folk ofte at synge de samme mest velkendte sange. Med dette initiativ ønsker vi at gøre det nemmere at facilitere en god fællessang og samtidig give mulighed for at udvide repertoiret i sammenhænge, hvor man egentlig har lyst, men føler sig begrænset af, at ingen kan spille til.

Rasmus Skov Borring, producent af de 100 sange og projektleder i FFD

Find den på Spotify, iTunes, Yousee m.m.

Udgivelsen kommer i forlængelse af Højskolesangbogens nye app, hvor indspilningerne kan findes. Derudover er udgivelsen tilgængelig på alle digitale musikplatforme som Spotify, iTunes mv.

Vælg musiktjeneste og se album

Søger du på “Højskolesangbogen” som kunstnernavn, vil finde både den nye udgivelse samt andre udgivelser fra FFD som fx akkompagnement til “Det blå sanghæfte” og “Halfdan-hæftet”.

CD-box på vej

De 100 sange udgives ikke kun digitalt - i løbet af foråret udkommer et box-sæt med fem CD’er. Den fysiske udgivelse udgives af FFD’s forlag og vil kunne bestilles på hjemmesiden.

Produktionen er lavet på Den Rytmiske Højskole i løbet af 2017, og det er pianisterne Erik Sommer, Jesper Moesbøl, Stig Kaufmanas, Dan Søndergaard og Rasmus Skov Borring, der medvirker i udgivelsen.

undefined
Her ses udgivelsens albumcover og producent, Rasmus Skov Borring