Få en sang i gave af DR Pigekoret

Publiceret 26-01-2018

DR har spurgt om vi til hjælpe med at finde fem personer, der har et særligt forhold til fem sange. Fortæl om et særlig forhold til sangene og oplev at Pigekoret synger den til dig. Læs hvordan du bliver en af de fem heldige.

Vær med i DR K: Dagens sang

Har du et helt særligt forhold til en af fem sange fra Højskolesangbogen?

Så kan du få en helt unik oplevelse med DR PigeKoret. Til det kendte tv-program 'Dagens Sang' søger DR K deltagere til fem nye
tv-produktioner, der hver sætter fokus på en sang fra Højskolesangbogen.

"Højskolesangbogen har en stor betydning for mange danskere. Mange af sangene ligger dybt i vores hjerter - forankret i noget, der på tværs af århundreder stadig føles som kerne i vores danske identitet."

Skriver DR

Læs mere om Højskolesangbogen

Har du et særligt minde?

DR skriver til os: Vi har valgt fem sange fra højskolesangbogen, som i fem små film vil blive givet i gave til en eller flere danskere. Det bliver gjort på den måde, at DR PigeKoret, alene eller sammen med en kendt solist i et hyggeligt studie, vil synge hver sang for en eller flere personer, som har et særligt minde i forbindelse med sangen. Sangen er måske blevet symbol på en tid, et sted eller en hændelse i livet.

De fem sange er:

• Drømte mig en drøm i nat
  • Sig nærmer tiden
  • Forårsdag
  • Kringsatt a fjender
  • Se, nu stiger solen

Hvis du har et særligt forhold til en af sangene, så har du nu muligheden for at opleve sangen og DR PigeKoret helt tæt på.

Hvor og hvornår

Optagelserne finder sted i et studie i København i et hyggeligt miljø, der minder lidt om en dagligstue. Her kan deltagerne slå sig ned i en sofa og blot nyde sangen - helt uforstyrret.

DR PigeKoret medvirker i alle fem sange, og i tre af filmene vil de synge sange sammen med kendte solister fra den rytmiske verden, som ikke normalt forbindes med den danske sangskat. Det er sange givet i gave - fra hjerte til hjerte.

Optagelserne sker i midten af februar 2018.

Sådan melder du dig

Hvis du er interesseret i at vide mere, så skriv til tv-caster Line Hvid på
hvidline@gmail.com eller ring på 26 29 45 69.