Syng fællessang i 18 uger

Publiceret 28-08-2018

Højskolerne er med i Danmarks Fællessang under Spil Dansk. Fra uge 34 og 18 uger frem synges 18 fællessange på skoler, arbejdspladser, klubber og i hjem over hele landet. Spred budskabet til venner og kolleger, så endnu flere kan glædes ved at synge fællessang.

Fællessang

DANMARKS FÆLLESSANG er henvendt til alle, der har lyst til at synge - folk i alle aldre og på alle steder. Sammen med Spil Dansk gør Højskolerne det muligt, let og sjovt for alle danskere at synge fællessang.

Det er let og ligetil at være med: Login på siden om Danmarks Fællessang på spildansk.dk og hent gratis sangetekster, indspilninger og artikler om sangene samt læringsmateriale.

I 2018 synges følgende sange i 18 uger:

•         Avenuen
  •         Danmark gennem tusind år
  •         Der er noget galt i danmark
  •         Drømte mig en drøm i nat
  •         En kort, en lang
  •         Et hav, der vugger sig til ro
  •         Flying
  •         Godmorgen, lille land
  •         Higher ground
  •         Hvad er det, der gør jul til noget særligt
  •         Hvor er tiden der ta’r os
  •         I en stjerneregn af sne
  •         I et land uden høje bjerge
  •         Langebro
  •         Millionær
  •         Nu’ det jul
  •         Sorgenfri
  •         Underlige aftenlufte

Hvor synges der?

950 skoler, kommuner, institutioner, organisationer og virksomheder samles omkring at synge fællessang i de 18 uger.

Se kort over steder, hvor der synges i forbindelse med Danmarks Fællessang.

Syng med i Højskolernes Hus

I Højskolernes Hus (sekretariatet for Folkehøjskolernes Forening) på Nytorv 7 i København synges der hver morgen året rundt. Kig gerne forbi hver onsdag kl. 9 til 9.15, hvor vi synger sangene fra Danmarks Fællessang.

Har du mod på mere fællessang?

Du kan finde flere sange i Højskolesangbogen, i "Det Blå Sanghæfte" eller "Halfdan". Læs mere om sangbøgerdownload vores Sangbogs-app eller køb sangprodukter i vores webshop.

Få hjælp til at komme i gang med fællessang - kontakt vores sangværter.