Syng, spis og snak udvider med fire nye højskoler

Publiceret 04-09-2018

Højskolen Skærgården, Rønde Højskole, Ry Højskole og Nordfyns Højskole er med på vognen, når efterårets 28 Syng, spis og snak-arrangementer sætter i gang.

Når Syng, spis og snak starter efterårets arrangementrække inden længe, er det med fire nye højskoler. Det betyder at i alt 14 højskoler landet over er en del af projektet, og at efteråret byder på hele 28 arrangementer.

De nye højskoler i Syng, spis og snak er Højskolen Skærgården, Rønde Højskole, Ry Højskole og Nordfyns Højskole. Ud over de nu faste 14 pilotskoler laver både Egmont Højskolen og SeniorHøjskolen i Nørre Nissum også Syng, spis og snak arrangementer dette efterår.

Projektleder og pianist Rasmus Skov Borring er begejstret for den store tilslutning til projektet og ser frem til, at flere borgere vil opleve glæden ved fællessang og samtale over et godt måltid mad:

Vi er meget glade for, at vi har haft mulighed for at udvide projektet allerede efter det første år. Der har været en stor interesse for at komme med og udvidelsen betyder, at endnu flere mennesker vil blive inviteret indenfor og mærke stærke fællesskabsorienterede værdier. Det er et vigtigt fremskridt.

Rasmus Skov Borring, projektleder i Syng, spis og snak

Se listen over arrangementer her.