LIVE fra Højskolesangbogen vender tilbage på DR2

Publiceret 15-04-2021

I 2020 så næsten 800.000 seere med på DR2, da DR sendte 12½ times sending med fællessang. Nu vender programmet tilbage søndag d. 25. april, hvor alle Danmarks verdenshjørner skal besøges.

Oprindeligt skulle sangdagen have ligget i januar, men pga. coronakrisen kunne dagen ikke gennemføres som tiltænkt med en masse kor og højskoleelever, der skulle stå tæt sammen og synge.

DR har derfor lavet en ny model for dagen, hvor færre deltagere er med, men fortsat med fokus på Højskolesangbogen. Siden sidste sending er der, som bekendt, udkommet en ny højskolesangbog, så ud over alle klassikerne vil der ligeledes være en del af de nye sange på programmet.

Hele danmarkskortet er godt afdækket, når sendingen starter centralt på Sprogø for derefter at bevæge sig mod øst til Bornholms Højskole. Derfra går turen mod nord til solrige Skagen, mod syd til Gedser og til sidst mod vest til Blåvandshuk. Alle venues er bemandet med en vært og en pianist samt et mindre kor, der synger for.

I løbet af dagen vil der desuden være besøg af forskellige gæster – blandt andre Steffen Brandt, Sys Bjerre, Søren Huss, Dreamers Circus, Margrethe Vestager og hendes bror Jacob Tybjerg, der alle har fået sange med i den nye højskolesangbog.

Sendeplan:

12.00 – 16.30: Sprogø. Værtskab og musik ved Mathias Hammer og Katrine Muff

16.30 – 17.30: Bornholms Højskole. Værtskab og musik ved Ane Cortzen og Christian Skovgaard Flarup

17.30 – 18.30: Skagen. Værtskab og musik ved Tine Götzsche og Rasmus Skov Borring

18.30 – 19.30: Gedser. Værtskab og musik ved Adam Holm og Det Unge VokalEnsemble

19.30 – 19.55: Blåvandshuk. Værtskab og musik ved Carsten Holm og Marianne Søgaard

19.55 – 20.10: Sprogø. Værtskab og musik ved Mathias Hammer og Katrine Muff

20.10 – 20.25: Bornholms Højskole. Værtskab og musik ved Ane Cortzen og Christian Skovgaard Flarup

20.25 – 20.40: Sprogø. Værtskab og musik ved Mathias Hammer og Katrine Muff

20.40 – 20.55: Skagen. Værtskab og musik ved Tine Götzsche og Rasmus Skov Borring

20.55 – 21.25: Gedser. Værtskab og musik ved Ane Cortzen og Det Unge VokalEnsemble

21.25 – 22.30: Blåvandshuk. Værtskab og musik ved Carsten Holm og Marianne Søgaard