Blå bog – ny podcastserie

Publiceret 06-09-2021

Mandag d. 6. september udgiver Forlaget Højskolerne podcasten Blå bog. I serien tegner vært Mikkel Skovgaard et portræt af 10 betydningsfulde danskere med Højskolesangbogen i hånden og stiller skarpt på deres absolutte højskolesangbogsfavoritter, og hvad sangene betyder for dem.

601 sange udgør den 19. udgave af Højskolesangbogen, der udkom i november 2020 og allerede nu har solgt 185.000 eksemplarer. Det gør sangbogen til en af de allerbedst sælgende bøger i Danmark. Højskolesangbogen indeholder sange til enhver lejlighed, årstid og den store kærlighed. Der er sange til morgendisen og aftensolen. Der er folkesange fra historien og opsange med visioner for fremtiden. Der er sange om det verdslige liv og det hinsides. Og så er der yndlingssangene.

10 danskere og deres højskolesangbogsfavoritter

I podcastserien kan du bl.a. høre Søren Ryge fortælle om sangene fra sin barndom i Sydslesvig, Ida Auken diske op med havregryn og helligånd på vers, og Daimi sætte ord på de mange ørehængere, som sangbogen gemmer på. Alle 10 afsnit udgives på en gang, så du kan fordybe dig i de mange spændende fortællinger fra de medvirkende personligheder.

Find serien i din favorit podcastapp.

Hør podcastserien

Podcasten Blå bog bor på:

Højskolernes podcastkanal

Men du kan også finde den på