Podcast: Blå bog – sæson to ude nu

Publiceret 30-08-2022

Forlaget Højskolerne udgiver i denne uge sæson to af podcasten Blå bog, hvor vært Mikkel Skovgaard undersøger forskellige kulturprofilers forhold til den danske folkekulturs mange sange. Med udgangspunkt i Højskolesangbogen åbnes der op for både personlige fortællinger og andre betragtninger, som vi alle kan spejle os i.

Blå bog II

Sæson to ligger ud med et eksklusivt jubilæumsafsnit med marksen digter, Jens Rosendal, der netop er fyldt 90 år. I podcasten kan du være med ved den store fejring på stranden i Ballum Vesterende ved Vadehavet, hvor han bor. Derudover kan du i denne sæson bl.a. møde kulturministeren, der har slået sin politik op på at ville styrke fællesskabets bånd – du kan møde skuespiller Bodil Jørgensen, der har et tæt forhold til det dansk-tyske grænseland, og Knud Romer, der beskriver sit første møde med Højskolesangbogen som noget af et kulturchok. Mød også skuespiller Thure Lindhardt, der igen er aktuel med sin Grundtvig-forestilling ”Jeg så engang et Billede af det Evige” – og mange flere!

Vi har været heldige at kunne samle et stærkt hold i sæson to af skarpe og spændende mennesker, der åbner op for deres hjertekammer. Poesien og musikken gør noget særligt ved os alle, og det spændende er at høre, hvordan det på forskellig vis stiller sig til rådighed for den enkelte”, siger redaktør Rasmus Skov Borring.

Podcasten er produceret af Forlaget Højskolerne. Vært er Mikkel Skovgaard.

Vil du lytte til podcasten?

Lyt til Blå bog II på Apple podcast

Lyt til Blå bog II på Spotify

Lyt til Blå bog II på Spreaker

Køb Højskolesangbogen

Syng med fra Højskolesangbogen der i alt indeholder 601 sange.

Køb Højskolesangbogen

Se hvilke sange, der er med i Højskolesangbogen