Kom til efterårets Corona-venlige Syng, spis og snak-arrangementer

Publiceret 09-09-2020

De frie skolers fællessangsprojekt er nu klar med efterårets programrække. Her inviterer både friskoler, efterskoler og højskoler endnu engang til Syng, spis og snak, som dette halvår foregår både inden for, uden for og online!

Syng, spis og snak Sæby Friskole
Syng, spis og snak på Sæby Friskole

Selvom situationen i Danmark ligenu udfordrer dét at afholde arrangementer, så kan du stadig deltage i Syng, spis og snak. De frie skoler har nemlig taget udfordringen op, og rundt omkring eksperimenteres der med formatet og tænkes nyt ift. at opleve sang og fællesskab uden nødvendigvis at være tæt samlet fysisk. Derfor inviteres der i dette halvår både indenfor, udenfor og online til at synge, spise og snakke sammen.

At synge, spise og snakke i en Coronatid

Syng, spis og snak-værtskolerne har valgt forskellige tilgange til at få efterårets arrangementer til at lykkes, og der vil derfor være mulighed for at deltage ved både fysiske og online arrangementer. De skoler, der har valgt at invitere til fysiske arrangementer, følger Sundhedsstyrelsens retningslinjer for større forsamlinger.

Se hele efterårsprogrammet for Syng, spis og snak

Efterårssang under Sæbys åbne himmel

De første arrangementer er allerede afholdt, og på Sæby Friskole var i alt 78 sangglade gæster samlet under åben himmel for at synge efteråret i gang. Med god afstand familerne imellem kunne Sæby-beboere samles på græsplænen foran skolen. Her var den yngste deltager kun et halvt år og den ældste 85. Generationer på tværs blev der sunget med på sange som Jeg ved en lærkerædeHvor du sætter din fod og Sensommervise.

På vores skole elsker vi at være ude, og når solen endda skinner, findes der ikke smukkere kulisse for fællessangen.

Helle Krogsgaard, skoleleder og tovholder i Syng, spis og snak-projektet

Det udendørs setup gav arrangementet nye muligheder, og aftenen blev smukt sluttet af med at synge både solen og Dannebrog ned.

Flere generationer samlet til Syng, spis og snak på Sæby Friskole

Om Syng, spis og snak-projektet

Der er på nuværende tidspunkt 29 frie skoler med i Syng, spis og snak-projektet. Over en periode på tre år inviterer projektets værtskoler deres lokalsamfund indenfor til over 500 arrangementer. Løbende optages flere skoler, og næste gang det sker er i november 2020.

Projektet er gjort muligt med en støtte på 5 millioner kroner fra Nordea-fonden.

Læs mere om Syng, spis og snak-projektet

Køb Højskolesangbogen

Syng med fra Højskolesangbogen der i alt indeholder 601 sange.

Køb Højskolesangbogen

Se hvilke sange, der er med i Højskolesangbogen

Hent appen

Tag sangbogen med dig over alt. Køb den til din smartphone.

Hent i App Store

Hent i Google Play