Melodibogen udkommer med spiralryg

Publiceret 25-06-2021

Højskolesangbogens 19. udgave udkom i november 2020 og har allerede solgt over 150.000 eksemplarer. Til Højskolesangbogen hører også Melodibogen, der indeholder klaverarrangementer af alle sangene. Den bliver flittigt brugt af mange fællessangsakkompagnatører landet over.

Melodibogen udkommer i flere formater

Forlaget Højskolerne, der udgiver Højskolesangbogen, har gennem det seneste halve år modtaget delte meninger om den nye melodibogs format. Der er nu taget bestik af situationen, og det er blevet besluttet, at Melodibogen skal udkomme i en alternativ version, der er mere håndterbar på et el-klaver og også nemmere at have med i tasken. Til september udkommer den derfor også med spiralryg

Den store oprindelige melodibog vil fortsat være i salg, så man kan vælge den version, der giver bedst mening. På et flygel fungerer den store udgave fint. Indholdet i de to udgaver er fuldstændigt identisk.

Melodibogen fylder 100 år

I 2022 fylder Melodibogen 100 år. Det fejrer Forlaget Højskolerne med udgivelsen af Korbogen, der indeholder korarrangementer af 50 gamle og nye sange fra Højskolesangbogen.

Læs også nyheden om Korbogen

Du kan købe Højskolesangbogen og de tilhørende udgivelser i vores webshop.

Gå til webshop

Køb Højskolesangbogen

Syng med fra Højskolesangbogen der i alt indeholder 601 sange.

Køb Højskolesangbogen

Se hvilke sange, der er med i Højskolesangbogen

Hent appen

Tag sangbogen med dig over alt. Køb den til din smartphone.

Hent i App Store

Hent i Google Play