Højskolesangbogen på Bogforum

Publiceret 13-10-2022

Der er fællessang og spændende samtaler på programmet, når Højskolesangbogen endnu engang er med på Bogforum i København. I år finder det store arrangement sted d. 4. til 6. november.

Som en af de absolut bedst sælgende bøger i Danmark er Højskolesangbogen med på Bogforum, der løber af stablen fredag d. 4. november til søndag d. 6. november 2022 i Bella Center Copenhagen.

Både fredag og lørdag kan du på Store Scene synge med morgen og aften på kendte og nye sange fra Højskolesangbogen. Pianist og sangvært Rasmus Skov Borring vil på scenen få selskab af gæster, der vil motivere deres yndlingssange. Mød musikforsker Henrik Marstal, præst Kathrine Lilleør og forfatter Dy Plambeck.

Program for fællessang fra Højskolesangbogen på Store Scene

Fredag d. 4. november
10.20-10.50: Rasmus Skov Borring og Kathrine Lilleør
17.45-18.05: Rasmus Skov Borring og Henrik Marstal

Lørdag d. 5. november
10.20-10.50: Rasmus Skov Borring og Dy Plambeck
17.00-17.20: Rasmus Skov Borring

Medvirkende

Kathrine Lilleør

Forfatter, debattør og sognepræst i Sankt Pauls Kirke i København. Hun er repræsenteret med en sang i den nye udgave af Højskolesangbogen – nemlig nr. 73 ”Når vintermørket blæser sorg og længsel ind” med melodi af Jakob Lorentzen.

Henrik Marstal

Musikforsker og forfatter til den nye bog om sangkultur ”Fællessang – fælles sag?”, hvor han sammen med sin forskerkollega Lea Wierød Borčak sætter fællessangskulturen i Danmark under lup. Bogen er udkommet på Forlaget Højskolerne.

Dy Plambeck

Forfatter og medlem af sangbogsudvalget bag seneste udgave af Højskolesangbogen. Hun er desuden bidragsyder med flere sange – bl.a. nr. 233 ”Hold håbet op” og nr. 485 ”Skybryd”, begge med melodi af Marianne Søgaard.

Rasmus Skov Borring

Pianist og sangvært, redaktør i Forlaget Højskolerne.