Har du fundet en fejl i appen?

Send en besked til os via knappen "Giv os feedback / ris / ros" under indstillinger i app'en.
Vi forsøger at løse problemer hurtigst muligt. Har du problemer med din telefon eller tablet, kan vi desværre ikke yde support. Læs typiske spørgsmål og svar nedenfor, inden du laver en fejlmelding.
Har du ros, så tager vi også meget gerne imod den i den app-store, hvor du har hentet app'en.

Typiske problemer - som ikke er fejl i app'en

  • Jeg kan ikke opdatere til ny app 
    Prøv at slette den gamle, hvis der ikke er en opdater-knap i butikken. Åbn app og klik på Genetabler køb i selve app'en.
  • Download af bog fylder for meget 
    Appen kan sagtens bruges uden at downloade, så længe der er WIFI eller mobildækning. Hvis du alligevel gerne vil downloade sange, og ikke har plads på din enhed, så opret i stedet favoritlister - og download sangene på den.

  • Jeg har fået ny smartphone, iPad eller tablet - skal jeg købe app'en igen?
    Nej - klik på "Genetabler køb" i menuen, eller læs vejledning til genetabler købet i Apple produkter.
    Du skal dog købe app'en igen, hvis du skifter udbyder/styresystem - fx fra Apple (iOS) til Google (Android). 

  • Jeg har købt app'en til iPhone/iPad, men kan ikke installere på et andet Apple produkt (fx en ny iPad).
    Læs vejledning til genkøb her

  • Jeg får ikke lov til at købe
    Det er typisk, fordi din telefon er indstillet til, at køb i app ikke er tilladt. Det er altså en indstilling i din telefon.
    Læs Apples vejleding til at indstille køb i app.
    Har du problemer med køb i app på en Androidtelefon.
  • Jeg får en meddelelse på Android om, at app’en allerede er købt, men kan ikke se sangbogens indhold

    1. Forsøg først at afinstaller app. Log ud af din google konto på mobilen og log ind igen. Installer app igen på dine devices. 
    2. Hvis ovenstående ikke virker, så installer denne fejlfindingsversion. Gå til indstillinger i den nye app-version, og klik på "Fejlfind".

  • Jeg har problemer med betalingskort
    Prøv at kigge på Apples vejledning til skift eller fjernelse af betalingskort.

  • Familiedeling virker ikke på iPhone/iPad
    Der er familiedeling på selve app’en. Men Apple understøtter desværre ikke “Køb i app” som familiedeling.
    Læs Apples info om familiedeling

  • Jeg havde en iPhone, og nu har jeg købt en Android - eller omvendt?
    Det kan desværre ikke lade sig gøre at overføre køb fra den ene platform til det andet. Det er to forskellige produkter. 

  • Jeg har en gammel telefon, og det virker ikke
    Android 4.1 og frem virker og iOS 8.0 - har du ældre versioner, er du nødt til at opdatere telefonens styresystem, for at det virker.

  • Hvor er min favoritliste fra den gamle app?
    I den nye app kan du dele, gemme og eksportere dine favoritter - hvis du fx får en ny device. Sker under indstillinger. 
  • Jeg kan ikke eksportere og importere mine data, da min mobil er i stykker. Hvordan får jeg adgang til mine personlige indstillinger og favoritlister?
    Vi har valgt at lave app’en så simpel som mulig og har undladt et individuelt brugerlogin, hvilket gør, at dine data kun gemmes lokalt på din device.

  • Det er muligt at gemme data fra app’en og hente ned på en ny device. Sker under indstillinger. Det hjælper dig dog ikke, hvis din mobil er i stykker. 

  • Musikken er kedelig og ikke til at synge efter
    I den nye Højskolesangbog er 100 af de nye sange, samt 100 af de mest populære sanges melodier indspillet med akkompagnement, som du kan synge efter. Hvilke sange der er med fuld indspilning, fremgår af et lille harpe-ikon.
    Resten af melodierne i app'en er midi-filer, som er lavet af en maskine og kun med et vers. Der kan du primært bruge melodierne til at understøtte læring og genkendelse.