Morgensamlinger på podcast nyfortolker højskolesange

Publiceret 31-08-2019

Hør højskolesange på en ny måde i 5 podcast - Morgensamlinger. I fem episoder af en lydserie med ny fortolkning af morgensamlinger, kan du lytte til fortællinger om livets store emner. Hver fortæller har valgt en højskolesang, som hjælper fortællingerne og tankerne på vej.

Nu kan du høre udvalgte sange fra højskolesangbogen på en helt ny måde. Højskolerne og Kristeligt Dagblad har produceret en lydserie af morgensamlinger du kan høre online og i hver podcast sættes stemning af en sang fra Højskolesangbogen.

Læs om lydserien: Morgensamlinger

I fem episoder kan du lytte til fortællinger om livets store emner, i en art montage, hvor nye kompositioner af kendte og mindre kendte højskolesange skaber grobund for tanker om livet. Tanker vi selv gør os, og tanker andre har haft forud for os.

Serien tager os i hånden sammen med højskolelærere og elever landet over, og forærer os fortællinger om ensomhed, kærlighed, afvisning, musik, fællesskaber og måder at tale og være sammen på.

Lyt til lydserien www.k.dk/morgensamling

De fem sange, som hjælper fortællingerne og tankerne på vej, er:

Nyfortolkningerne er skabt af:
Sofia Rønde Storck, Mette Skjøttgaard, Thomas Hyllested og Jens Demant Christensen.

Joanna Vallentin er programansvarlig for Kristeligt Dagblad.
Mathilde Schytz Marvit er redaktør på serien og projektansvarlig for FFD.